петък, 10 април 2015 г.

Храна за черни дни?

Помните ли как преди години щеше да идва края на света. Май беше през 2012 г., но не си спомням много добре. Помня, че по новините даваха някакви американци, които се бяха запасили с храна и чакаха денят да дойде. Много хора ги гледаха с насмешка. У нас не взехме нещата толкова на сериозно, аз лично също не се уплаших. Не че не вярвам, че нещо неочаквано може да се случи, но не вярвах да е точно това.

Природни бедствия от рода на земетресения, бури, урагани и наводнения се случват – къде очаквано, къде не – затова и хората в такива застрашени райони знаят, че трябва да са подготвени. При това положение идеята да се запасиш с консерви никак не е лоша. По-добре да си подготвен отсега, за да не съжаляваш по-късно. Ако аз живеех на място с чести торнада примерно и по някакъв начин се озова барикадиран в дома си, бих искал да имам запаси от храна поне за седмица. Това е разумно и напълно оправдано решение.

Имаме късмет, че не живеем в някой рисков от природни бедствия район. Така като гледам, не можем да се справим с един обилен валеж и все нещо ни заварва неподготвени, какво остава за земетресение или торнадо? Нямаме изградена култура за справяне с бедствия, а и не мислим в перспектива, за да ги предотвратим или отминем с минимални щети.

Ако ме питате дали бих складирал храна за черни дни, то отговорът ми е положителен. Бих взел необходимите мерки да опазя семейството си. Мислене от типа, че "на мен това няма да ми се случи" е остаряло. Качулката трябва да се слага преди да е завалял дъжда, ако разбирате какво имам предвид.

Няма коментари:

Публикуване на коментар