Дългият професионален опит ти показва всички страни на това да бъдеш нечий служител. Наблюдавайки внимателно процеса на работа, рано или късно започваш да откриваш силните и слабите страни на фирмата, в която работиш. Ако работодателят ти е достатъчно отворен към препоръки как да се подобрят условията, може дори да успееш да прокараш промени. На мен лично у повечето наши работодатели са ми липсвали усилията за поддържане на началната мотивация на служителите, иначе работата се превръща просто в нещо, което ти носи някакви доходи, без ти да изпитваш удовлетвореност от нея. Има няколко неща, които си мисля, че биха повдигнали мотивацията на служителите, и точно за тях ще си говорим днес.
Започвам с вълшебните думички "благодаря" и "справи се добре", последвани от обяснение как умело си допринесъл за успешното завършване на даден проект. Тези думи служителите трябва да ги чуват периодично и по-добре да е често, отколкото толкова рядко, че чак граничещо с никога. Така косвено им казвате, че цените тях и работата, която вършат. Не се колебайте да им съобщавате и добри новини по проектите, по които са работили, или просто за това как фирмата претърпява възходящо развитие. Празнувайте заедно всеки фирмен повод, който си заслужава да се полее.
Опцията за работа от вкъщи, когато служителят иска да се фокусира върху даден проект, също е вариант да му се покаже, че работодателят го е грижа, а ако така постигне и по-висока производителност, толкова по-добре за фирмата. В момента е модерно компаниите да са гъвкави в това отношение, естествено за длъжностите, които го позволяват.
Забелязвам, че борбата за качествени кадри става все по-оспорвана, а работодателите все повече се ориентират към предлагането на т. нар. "бенефитс", които са допълнителни облаги извън работната заплата,като например безплатен фитнес, такси от и до работа, очни прегледи за работещите пред компютър и т.н. Този пълен пакет от допълнителни услуги, заедно със заплатата, може да наклони везната към един или друг работодател.
Няма коментари:
Публикуване на коментар