Наскоро из бизнес ориентираните сайтове попаднах на една интересна тема. Тя бе свързана с модния бизнес и неговите цели през 2021. Посланието бе, че всички брандове се насочват към потребителите и създаването на навици за устойчива мода. Тъй като не съм експерт по темата, реших да проверя малко повече какво означава това.
Всъщност то не е свързано с някакъв нов тренд, а с начина на производство и третиране на самите дрехи. Не бива да се забравя и начинът им на опаковане и транспортиране. Тези параметри се взимат под внимание, тъй като главната цел на устойчивостта е постигане на опазване на околната среда.
Колкото и банално да звучи, наистина има брандове, които произвеждат артикулите си от рециклируеми материи. Те дори разполагат със специални отделения в магазините си за оставяне на стари дрехи. По този начин се намалява процесът, разходите и замърсяванията при производство. Въпреки че има много спекулации по темата дали е рентабилно и дали тези материи са здравословни за хора, аз смятам, че идеята е добра.
Друго перо е пакетирането и доставка както до складовите бази, така и до крайния потребител. Тук трябва да се има предвид, че използването на фолиа и найлони, които след това биват изхвърлени, се счита за най-големия проблем. Всички знаем колко години са необходими на пластмасата да се разгради и каква е световната политика по тази тема. Затова и тук модните бизнеси ще се стремят да намалят вредните емисии до минимум.
Накрая идва и потребителят, които освен да се радва на новите си дрехи, трябва и да ги третира правилно. Паричната не е само в запазване на материи и цветове. Използването на специални уловителни торби за мъхчета и влакна от дрехите помага те да не попаднат в канала. Напълването на достатъчно количество дрехи за пералня, спестява от водата. А използването на сушилня рядко – удължава живота на дрехите и спестява електроенергия.
Няма коментари:
Публикуване на коментар